وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان از موافقت شهید حسن نصرااله پیش از ترور و نیز بنیامین نتانیاهو و جو بایدن با آتش‌بس در لبنان خبر داد.

عبدالله بوحبیب

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان گفت که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله چند روز پیش از شهادتش با آتش‌بس ۲۱ روزه موافقت کرده بود.

وی با بیان اینکه لبنان با حزب‌الله مشورت و با توافق آتش‌بس با اسرائیل موافقت کرد، افزود: نبیه بری رئیس پارلمان لبنان با حزب‌الله مشورت کرد و ما نیز به آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها [این موضوع را] ابلاغ کردیم.

بوحبیب افزود: آمریکایی‌ها و فرانسوی‌ها به ما گفتند که نتانیاهو نیز با طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی وی موافقت کرده است. به ما گفته بودند که نتانیاهو با آتش‌بس موافقت کرده و ما نیز موافقت حزب‌الله را گرفتیم.

وزیر امور خارجه لبنان گفت که آموس هوکشتاین فرستاده ویژه بایدن به منظور گفتگو درباره آتش‌بس در لبنان به زودی به بیروت سفر می‌کند.

کد خبر 887256
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    4 0
    ۱۱:۰۸۱۲ مهر ۱۴۰۳/ مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه لبنان هر روز مانند مردم غزه توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی می شوند مسئولان خیانتکار لنبان هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و فقط سکوت کردند چرا؟ و باید به طور علنی و آشکار از کشورهای مختلف درخواست و تقاضای نیروهای نظامی و هم تسلیحاتی نظامی کنند. تجاوزات اسرائیل جنایتکار با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و... و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار به غزه، لبنان، سوریه و یمن کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۲
    0 0
    این یعنی به هیچکدومشون نباید اعتماد کرد .... خداوکیلی رهبر ، بی دلیل از عدم اعتماد به این اراذل حرف نمی زنه ... واقعا خدا لنگه به لنگه کنه این اوباش رو .....